דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ גירושין - חכמה של עורך דין ותיק 

מאת    [ 01/07/2010 ]

מילים במאמר: 748   [ נצפה 2392 פעמים ]

עורכי דין לענייני משפחה מעניקים גם ייעוץ גירושין ועורכים הסכם גירושין המטיב עם שני הצדדים. מהי מטרתו של ייעוץ גירושין והאם הוא מועיל?

עורכי דין לדיני משפחה עוסקים, בין השאר בהליכי גירושין של בני זוג. בחלק מן המקרים, מיוצג כל אחד מהצדדים על ידי עורך דין מטעמו אך ישנם מקרים בהם, בני הזוג בוחרים לפנות אל עורך דין אחד. הסיבה לכך היא לרוב חיסכון בעלויות. בעת הליך גירושין, מבינים בני הזוג כי מדובר בהוצאה כלכלית ענפה ועל כן, אף אם הם מסוכסכים מאוד זה עם זו, יש להם מטרה משותפת של צמצום עלויות. מה שנקרא: רוצה להתגרש? זה עולה! ולא רק במפח נפש גדול, זו גם "הרפתקה כלכלית לא קטנה".

עורך דין לדיני משפחה מעניק ללקוחותיו ייעוץ משפטי כיצד לנהוג בהליך הגירושין. היות שמדובר בסיום מערכת יחסים אינטימית ובפירוק תא משפחתי, על עורכי הדין להיות רגישים מאוד כלפי הלקוחות אשר מצויים במשבר אישי לא פשוט. הדבר נכון פי כמה כאשר בני הזוג שוכרים עורך אחד אשר מייצג את שניהם.

ייצוג שני בני זוג בהליך גירושין, לא חשוב אם בבית המשפט או אם מדובר בגירושין ברבנות - איננו מלאכה קלה לאור האווירה המתוחה השרויה ביניהם. על כן, יהיה זה נבון מצד עורך הדין להציע לבני הזוג ייעוץ גירושין, לצד הייעוץ המשפטי.

מהו יעוץ גירושין? מדוע זוהי חוכמה של עורך דין וותיק? מהו הסכם גירושין טוב?

על ייעוץ גירושין

הליך הגירושין מצריך בראש ובראשונה קבלת ייעוץ משפטי. כל צד צריך להבין היטב מהן זכויותיו ומהן חובותיו, אם כלפי בן הזוג ואם כלפי הילדים. קבלת ייעוץ משפטי מקצועי, מאפשרת לצדדים לנהוג בצורה נכונה ושקולה אך אין בכך די. מדוע?

ייעוץ משפטי איננו עונה על הצורך הרגשי של בני הזוג בעת הליך הגירושין. מערכת היחסים בין בני הזוג מתוחה מאוד שכן כל אחד מהם עובר משבר אישי המצריך התמודדות לא פשוטה.

קבלת ייעוץ גירושין היא למעשה הכנה לקראת גירושין. כאשר מדובר על שירות שמספק עורך דין, ישנו שילוב יעיל ביותר של גישור ופישור לצד ייעוץ משפטי פרקטי.

מטרתו של ייעוץ גירושין היא להביא את בני הזוג לסטאטוס קוו, מצב אשר יאפשר תפקוד יעיל ומכובד מול הילדים וסיום הליך הגירושין בצורה קלה יותר. 

ייעוץ גירושין - כלי חכם!

במקרים רבים, כאשר בני זוג מגיעים לקבלת ייעוץ משפטי בעניין גירושין, מתקשה עורך הדין לבצע את עבודתו, מפאת האווירה הקשה השוררת בין בני הזוג. לא פעם, נאלצים עורכי דין להרגיע את בני הזוג אשר צועקים ללא הרף זה על זו ולא מצליחים להימנע מהתכתשות הדדית.

במצבים שכאלו, ישנם עורכי דין אשר יבהירו לצדדים כי ללא שיפור בהתנהגותם, לא יוענק להם ייעוץ משפטי. אולם, עורכי דין חכמים, רואים בסיטואציה שכזו, הזדמנות להציע ייעוץ גירושין לבני הזוג.

ייעוץ גירושין הוא נפרד מן הייעוץ המשפטי וכמובן שניתן לגבות עבורו שכר טרחה נוסף. במסגרת שירות זה של ייעוץ גירושין, יתפקד עורך הדין כמגשר בין הצדדים כאשר המטרה היא להוליד אווירה נעימה יותר בין בני הזוג, כזו שתאפשר ניהול משא ומתן פורה לקראת חתימה על הסכם גירושין.

עורך דין ותיק, בעל ניסיון בתיקי גירושין, יידע היטב כיצד לסייע לבני הזוג להרגיע את הסערה המתחוללת ביניהם תוך שהוא מקדיש מספר פגישות לעניין זה בלבד. כאשר בני הזוג שלווים יותר, ניתן להתפנות לתחילתו של משא ומתן על תנאי הסדר הגירושין. 

מהו הסכם גירושין טוב?

לאחר קבלת ייעוץ גירושין מוצלח, יכולים בני הזוג, יחד עם עורך דינם, להתחיל במשא ומתן לקראת חתימה על הסכם גירושין. מהו הסכם גירושין טוב? הכלל המנחה הוא כי הסכם גירושין חייב לכלול את כל העניינים והסוגיות שבין בני הזוג. כל הסכמה אשר הושגה, חייבת לקבל ביטוי בכתב במסגרת הסכם הגירושין. כל התנהלות אחרת, היא פתח לריבים ומחלוקות על פרשנות.

ככל שהסכם הגירושין מקיף יותר וברור יותר, כך ניתן למנוע סכסוכים בעתיד.

ישנם נושאים מרכזיים אשר חובה להסדירם במסגרת הסכם גירושין. למותר לציין, כי הם אלו העניינים בהם ישנה מחלוקת רחבה ובזכות ייעוץ גירושין, קל יותר להגיע להסכמה.

1. חלוקת הרכוש בין בני הזוג : יש להסדיר את חלוקת כל הרכוש אשר נצבר בזמן הנישואים, כולל חשבונות בנק, נכסי מקרקעין, מטלטלין וכדומה. מומלץ כי כל אחד מבני הזוג יערוך רשימה נפרדת של הרכוש, על מנת לוודא כי כל הרכוש נכלל בהסכם.

2. חזקה : ברוב המקרים, האם היא זו אשר תקבל חזקה על הילדים, כאשר יש לקבוע הסדרי ראייה לאב. בנושא זה, רצוי להותיר מקום לגמישות על מנת שבני הזוג יוכלו לשנות את הסידור בעת הצורך.

3. מזונות ילדים : במסגרת הסדרת הנושאים הכספיים, יש לקבוע מהו גובה תשלום המזונות אשר ישלם האב לאם בכל חודש. ייעוץ גירושין מסייע לבני הזוג להגיע לסכום כספי המקובל על שני הצדדים. 

עורכי דין לדיני משפחה, יכולים להעניק שירות של ייעוץ גירושין לזוגות המבקשים ייעוץ משפטי אך מתקשים להתנהל זה עם זו בצורה מכובדת. ייעוץ גירושין אשר ניתן על ידי עורך דין, מאפשר את הכנת הקרקע לעריכת הסכם גירושין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב